1.05.2008

this is me...now


Då va det dags för den tredje och siste presentationen av crewmedlemarna i Mahoyo, och denne är av ingen mindre än mig Pharah även kallad för Mango, Choklad, Fåret, Pharytale, ja you name it. Jag föddes en het Julidag för ca 21 år sedan i mitt kära hemland Somalia, och för er som inte har den blekaste aning om vart detta vackra men krigsdrabbade land ligger så kan jag säga att det ligger längst ut på Afrikas horn. Jag kom hit som sexåring vintern 93 med inget mer än en tunn sönderriven jacka över en klänning och detta glömmer jag aldrig, mina splitternya mörkblåglittiga finskor som dessutom var 2 storlekar för stora. Gud jag var så stolt över att få bära dem, tills jag landade i sverige det vill säga. Jag kan inte tänka mig ett hemskare första möte med vintern än det jag upplevade den gången. Usch och fy! Men det var då och nu är jag van vid kyla, so bring it on vädergudarna jag e redo.

När jag inte bloggar om vad som känns som hela mitt liv för total strangers, så pluggar jag medie och kommunikation i Jönköping och jobbar som butiksbiträde på MQ. Den resternade tiden ängnas åt att hänga med min make och mina vänner,filmgluttande, musiklyssnade och youtubeande, kan man skriva så? tar även det upp mycket av min dyrbara tid.

Nä men det får väl va för denna gång.

I'll c u when u c me




Inga kommentarer: