1.27.2008

Back to reality

Pia, Natta och Jag posar högst upp på en av backarna i Lindvallen

Jag sitter just nu här och försöker smälta allt som jag varit med om de senaste två veckorna, och det är rätt mycket. Först var det Barcelona och så fort vi kom hem därifrån åkte jag och Pia upp till Sälen och kom inte hem förrän igår kväll. Alla väskor ligger över hela hallen så vi måste leta efter tomma spots för att komma fram, nu märkte jag även att vi inte har någon frukost hemma. Efter två veckors konstant festande och brist på sömn känner jag mig riktigt utmattad, och det är verkligen skönt att vara hemma och vakna upp ur sin egen säng från en sömn som varar i mer än fem timmar. Internet har inte varit lätt att få tag på uppe i Sälen, kontigt nog, men ändå skönt att för en gångs skull inte känna sig beroende av det. Den enda internet jag fann kostade två kronor i minuten, och det var verkligen inte värt det så det blev inget bloggande för min eller Pias del, men nu ska vi börja igen.

Sälen var riktigt bra; vi var ett skönt gäng på nio personer som bodde i en riktig mysig och varm stuga där vi som sagt festade en hel del och bara umgicks. Jag har faktiskt aldrig varit så långt upp i Sverige och aldrig ens stått på ett par skidor eller snowboard. I vanliga fall hatar jag snö och kyla, men i detta fall älskade jag det, därför att jag själv hade valt att åka till den och då är man ganska beredd på det. Annars så är inte vintern en av mina favoritårstider, för jag tycker inte om att ha stora feta jackor eller skor, vilket istället leder till att jag går runt och fryser ihjäl mig.

Det var ett ganska enkelt val för mig att välja vad jag skulle åka på, det blev självklart snowboard eftersom jag tycker om brädsporter och åker själv longboard. Folk hade varnat mig om hur ont det skulle göra efter första gången på en snowboard, men jag fattade inte riktigt hur ont förrän dagen efter. Jag har aldrig varit med om den smärtan i hela mitt liv; det var träningsvärk i alla kroppsdelar som innehåller muskler förutom ansiktet, tillsammans med värken hade jag blåmärken överallt kändes det som, ni kan nog nästan ana hur ont det gjorde. Själva snowboardåkandet gick ändå rätt bra för mig eftersom jag har lärt mig att svänga fram och tillbaka och åka nedför backen utan att ploga allt för mycket, jag åkte några svarta backar, offpist och försökte mig på några hopp. Jag är väldigt nöjd över vad jag har lärt mig denna vecka och kommer definitivt att åka snowboard igen.

Inga kommentarer: