1.10.2008

Ibland har man tur

Tentan är avklarad, nu får vi bara hoppas att jag verkligen klarade den också. Pluggat kan man inte direkt säga att jag har gjort, typ skummat igenom boken. Det värsta var när Crille och Eniz började ställa frågor till mig från de gamla tentorna, jag kunde ju knappt något, och de kunde så mycket kändes det som. Vi fick som tur var använda boken till tentan, trodde vi, när vi väl fick tentan stod det under hjälpmedel: INGET! Jag visste ärligt talat inte vad jag skulle göra, för jag tänkte använda boken och slå upp i under tentans gång, det var därför jag inte pallade plugga så hårt. Utan den kan jag ju ingenting. Det här är en omtenta, till denna tentan så har man alltid fått använda boken som hjälpmedel, men nu hade läraren tydligen ändrat koncept. Eftersom man alltid har fått använda boken till denna tenta så var det många som inte uppfattade att man inte fick använda den, så många hade redan börjat titta i den. Läraren orkar nog inte kugga alla på den tentan så istället fick alla använda boken som hjälpmedel, han frågade till och med om det fanns någon som saknade bok (klart ingen saknar bok!), jag hade verkligen tur där. Men även att man fick använda bok så var den svår, tycker jag. Nästa gång ska jag plugga mycket mer.

Idag orkar jag inte göra något mer seriöst, det tar jag tag i imorgon. Nu ska jag bara ta det lungt.

1 kommentar:

Anonym sa...

gud va skönt mimmi!