2.02.2008

Second hand fynd

Mitt klockrena fynd!

Efter lite kinesiskapluggande i morse tog jag en promenad till Erikshjälpen som ligger ungefär fem minuter från vår lägenhet. Det var ett bra tag sedan jag var där sist, det kändes som att det var dags att kolla vad de har att erbjuda. Erikshjälpen här i Jönköping har bara öppet tre dagar i veckan, och när de väl har öppet är det öppet i max fyra timmar, vilket betyder att det alltid är smockfullt med folk där inne. Nu när det är ”vinter” så är det dessutom riktigt varmt när man går omkring där, men det hindrade inte mig från fynda. Efter ungefär 30 minuter hade jag hittat två par byxor, en skitsnygg Nike track jacket och ett lila skärp för den sammanlagda kostnaden av 95 kronor. Jag är nöjd nu och kan fortsätta med mitt tentapluggande.

Inga kommentarer: