2.03.2008

Dangerous Person

Igår hade vi en mysig hemmakväll tillsammans med Bubba, Miki och Nabila. Kvällen innehöll vattenpipa, grönsaker och chips med dip och en riktigt mysig film; Eagle vs. Shark. För mig som är Napoleon Dynamite älskare så visste jag att jag skulle tycka om den. Det här är den typ av komedifilm som jag kan skratta som mest till. Filmen bara är och allt känns naturligt på något konstigt sätt, det är inga framtvingade skämt som i de flesta typiska komedifilmer där det nästan känns planerat att här ska publiken skratta.

Filmen handlar om Lily, en outsider som inte har några vänner förutom sin bror Damon. Lily är galet förälskad i en kille vid namn Jarrod. Karaktärerna är klockrena där de flesta är speciella på sitt sätt, castingen kunde nog inte vara mer perfekt. Det här kommer nog bli en utav de filmerna jag kommer titta på om och om igen för att bara skratta till.

Inga kommentarer: