2.27.2008

America's Best Dance Crew

Bild från mtv.com

Vi har börjat titta på ett nytt program som heter America’s best dance crew, som sänds av MTV i USA. Man kan streama avsnitten från mtv.com. Jag och brorsan har tittat på de tre första avsnitten som har gått hittills, riktigt bra är det. Juryn består av Shane Sparks, Lil Mama och JC Chasez. JC, whuuut!? tänkte jag när jag hörde, men det visar sig att han är helt okej i juryn.

Man har gjort auditions för att hitta Amerikas bästa crews. Jag är faktiskt lite besviken på de crew de har hittat, det känns som att det borde finnas bättre där ute. De som är bra är hur grymma som helst, men det finns vissa crew som jag faktiskt undrar hur de kunde komma med överhuvudtaget. Sedan att koregrafer som Shane Sparks tycker att de är DOPE gör inte saken bättre. Om man bortser från dessa dåliga crews samt MTVs dåliga videoredigering så är detta ett riktigt grymt program som jag lätt kommer fortsätta följa.

Kaba Modern är en av mina favoriter, ni kommer förstå varför efter detta klipp.

Inga kommentarer: