3.01.2008

Lykke Li

Förfesten hamnade hemma hos oss till slut och vi åkte inte in till stan förrän vid elvatiden. Utanför Bongo var det en fet kö, vilket det inte brukar vara i vanliga fall. I och för sig hade de på Bongo varnat alla att det skulle komma mycket folk och att man skulle komma så tidigt som möjligt. Vi kom iallafall in efter lite köande, och det var väldigt packat med folk där inne.
Det första vi gjorde var att försöka ta oss till toaletten för att ännu en gång ställa oss i kö. Efter ett tag började de spela Lykke Li, jag och syrran började undra varför de spelar hennes låtar innan hennes uppträdande. På nåt sätt lät det live, och det visade sig att det var. Hon är genialisk live; rösten och hela scennärvaron är fantastisk. Bandet var riktigt grymma och lyfte upp konserten ännu mer än var den redan var.
Efter konserten flummade vi ett tag till tung techno det kändes lite som i någon zombiefilm eller Blade. Jag förstår inte riktigt den musiken, det enda jag vet är att det finns delar i låtarna som man laddar inför de riktigt hypade delarna. En del techno kan vara bra, men det är inget jag brukar lyssna på. Däremot är det riktigt kul att flumma till den musiken, och det tycker jag om.

Detta var en bra och lyckad kväll!

Inga kommentarer: