3.24.2008

Change of plans

Gårdagen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss, på ett positivt sätt. Kusinerna och syrran följde med till Jönköping för att vi skulle gå på ett Asian party som arrangeras varje år vid denna tid. Kvällen började som vanligt hemma hos oss med vattenpipa och bärs, men denna gång var det påskgodis inblandat också eftersom vi fick ett påskägg av Bubba och Miki. Mitt första och enda påskägg i år, tack! När vi väl kom till Asian partyt visade det sig att skulle kosta oss 170 kronor för att dansa på ett av Jönköpings värsta ställen, där den sämsta musiken spelas och det värsta av allt; det var knappt nåt folk där och de få som var där inne såg ut att gå i högstadiet, och det tror jag faktiskt ganska säkert att några gör också. Efter att vi hade stått utanför stället ett tag och hälsat på Oskarshamnarna som var i Jönköping för detta event bestämde vi oss för back up-planen. Back up-planen var Bongo Bar, som alltid är ett säkert kort. På vägen dit märkte vi snabbt att så inte var fallet denna kväll. Igårkväll märkte jag dessutom att Tändsticksområdet som Bongo Bar ligger i är lätt Jönköpings mysigaste områden. Det var täckt av snö, vindstilla samtidigt som snön föll vackert från himlen. Det kändes som att jag skulle kunna gå fram och tillbaka där hela kvällen om jag hade varit lite bättre klädd, men nu frös jag ihjäl så vi bestämde oss för att åka hem till Bubba och Miki.

Det var nog det bästa beslutet; Nintendo Wii, popcorn, läsk, öl, sköna människor och värme hela kvällen, perfekt!

Inga kommentarer: