10.29.2008

Klantigt!

Till lunch idag hade jag tänkt äta kinesisk gröt, det är vanlig ris som man kokar i jättemycket vatten tills det blir grötigt och överkokt, detta äter man tillsammans med vad som helst som passar, jättegott! Men helt plötsligt stänker det hett vatten från grytan på min hand, min reaktion blir att jag rycker bort handen, men jag håller samtidigt i en slev som är fylld med skållhet gröt och lyckas få allt över armen och köksgolvet. Det blev ingen gröt för min del och dessutom blev min arm bränd, så jag fick paniklaga något annat innan skolan började.

Inte nog med att jag brände maten och allt. Jag skulle precis äta en sådan där färdiglagad pizza, går ut i vardagsrummet med pizzan i ena handen och en gitarr som jag skulle lämna ifrån mig i den andra. Självklart när jag lägger ifrån mig gitarren så lyckas jag tappa pizzan på en madrass vi har i vardagsrummet, med överdelen nedåt!

Jag kanske ska skita i allt som har med mat att göra idag.


bild: http://farm3.static.flickr.com/2336/1572093859_0fb6608e02.jpg

Inga kommentarer: