6.01.2008

mys, longboard, tivoli

Jag, Pia och Carina kände att vi hellre ville ta det lungt denna lördag så medan Pharah och Sanna var på modevisning och studentfest på Råslätt bestämde vi oss för att åka longboard och cykla ner mot Vätterstranden där Ida och resten av basketgänget hängde.Det dracks lite öl och vin, och det var helt enkelt riktigt trevligt.Sedan åkte vissa av oss longboard, andra cyklade medan resten promenerade längs stranden in mot centrum, där det var Rix FM -festival och Jönköpings marknad.Det var dessutom tivoli inne i stan, och självklart kände vi oss tvungna att åka karusell. Det kändes faktiskt som man gick i högstadiet igen, när vi gick runt där bland tivolit och marknaden. Riktig mysig kväll. Vi servade våra longboards där boardlife.se hade sitt tält, och blev inbjudna att åka med Lonka som är ett longboardgäng här i Jönköping.På hemvägen tog jag och Pia en backe som var mycket brantare och hade en skarpare sväng än vad någon av oss kunde klara av. Pia åkte först och trillade och slog i rumpan och handen, men detta såg inte jag så jag åkte efter och trillade nästan lika hårt som henne, bara att min vurp såg mer brutal ut. Jag fick som tur var bara några blåmärken och skrapsår, tyvärr klarade inte min longboard sig lika bra som jag. Så det kommer nog inte bli något åk med Lonka innan vi drar iväg på vår asienresa.

Inga kommentarer: