6.08.2010

PREMIERE FOR A NEW BRAND: INSIGHT






Insight grundades 1989 av exproffs surfaren Andrew Down och hans affärspartner Greg Webber. I början sålde de bara surfbrädor, men efter en stor försäljningssuccé utvecklade Down en klädlinje med hjälp av den lokala konstnären (och sedan affärspartnern) George Gorrow. Insights personlighet omfattar en livsstil som omger allt surf, skate, konst, musik, mode och populärkultur. Insight har samlat några av Australiens duktigaste designers som följer sin egen intuition när det kommer till att framställa surfmode och går inte efter den stora massans vilja. De skapar kläder som dem själva skulle vilja bära. Du kan hitta dessa superfresha leggings på MAHOYO.COM


Translation: Beginning as a surfboard company, Insight was founded in 1989 by ex-professional surfer Andrew Down and then business partner Greg Webber. Having such success with the surfboards, Down developed an Insight clothing line along with local artist, and later business partner George Gorrow. Insight's personality encompasses a lifestyle that surrounds everything surf, skate, art, music, fashion and popular culture. The designers (tsubi's George Gorrow and Sample and Beauty of Nature's Natalie Wood) don't wish to be pigeon holed into a particular 'genre' that limits the ethos behind the brand.They just want to design clothing that they themselves would want to wear.

You can get these fresh leggings at MAHOYO.COM.

Inga kommentarer: