För att hitta intressanta märken så irrade vi självklart runt i Harajuku när vi var i Tokyo. Vi hade faktiskt ingen riktig plan på hur vi skulle göra när vi gav oss ut på jakt, men det visade sig faktiskt vara lättare än vi trodde. Bland de första butikerna vi var inne i såg vi genast intressanta kläder som passar perfekt in på Mahoyos kocept. Vi antecknade varumärket, gick hem, googlade, hittade en hemsida, testade att skicka ett mail, fick svar från en person vid namn Manabu, bestämde möte.
Tokyo är inte världens lättaste ställe att orientera sig i, så vi lyckades komma försent till mötet eftersom vi hade gått till helt fel ställe, men som tur var så hade Manabu sitt kontor på andra sidan gatan. Vi trodde det var tur fram till dess vi såg trapporna vi skulle klättra i för att komma upp till kontoret. När vi väl är uppe vid kontoret och ser ut som vi har sprungit ett maratonlopp så säger han "varför tog ni inte hissen?" WHAT!?
Mötet med Manabu som by the way är en superskön kille gick jättebra. Med hjälp av google translator så lyckades vi förstå varandra utan några problem, vilket ledde till att det japanska unisex märket Everlasting Ride kommer att finnas på Mahoyo.com nu i veckan.
9.28.2008
Everlasting ride.
Posted by mahoyo at 22:00
Tags: Brands at mahoyo.com, mahoyo, mahoyo around the world, myna, streetwear
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar